PiPtraining

Communicatie trainingen voor teams

PiPtraining biedt diverse communicatietrainingen om gespreksvaardigheden naar een hoger niveau te brengen.

De kracht van bewust zijn in wat je communiceert en vooral hóe je communiceert. Welke technieken zet je wanneer slim in en hoe maak jij verbinding met jouw klant? Wat is de relatie van taalgebruik, jouw brein en het brein van de ander? Met een open mindset en oog voor detail zet ik mijn ervaring, expertise en enthousiasme in, om individuele professionals en ook het hele team te prikkelen en uit te nodigen om (anders) bewust met klanten te communiceren. De programma’s bestaan uit meerdere logische stappen waarin de eigen mindset en vaardigheden centraal staan. Er wordt gestart met ‘zelf verantwoordelijkheid nemen’ voor eigen ontwikkeling.

De meest aangevraagde trainingen

  • Klantgericht telefoneren (focus op service of verkoop)
  • Klantgericht verkopen (AVG proof adviesgesprekken voeren)
  • Klant- en mensgericht communiceren (Stress sensitief)
  • Assertief communiceren
  • Moeilijke gesprekken makkelijk voeren (weerstand)
  • Zie klachten als een compliment
  • Vanuit service naar sales (kansen signaleren tijdens jouw klantcontact)
  • Weerbaarheid aan de telefoon

 

Programma opzet van bovenstaande trainingen
Om ineffectief gedrag om te zetten naar meer effectief gedrag, maakt PiPtraining gebruik van 5 opeenvolgende logische stappen waarin mindset & vaardigheden centraal staan.
Het programma wordt op volledig afgestemd op het team en de wensen van de organisatie. We leggen de focus tijdens de uitvoering op ervaren en doen, we sluiten aan op de praktijk. Het geleerde wordt tijdens deze 5 stappen meteen toegepast in de praktijk van het team. PiPtraining ervaart dat meerdere (korte) sessies een groter en meer blijvend effect opleveren mede omdat de professionals vaker worden uitgenodigd om te experimenteren. De onderdelen worden verspreid getraind over ongeveer 3 maanden.

De 5 logische stappen zijn:

    1. Een persoonlijke inventarisatie
    2. Korte trainingssessie
    3. Diverse bewustwordingsopdrachten
    4. Korte trainingssessie met acteur of on the job.
      De stappen 1, 2, 3 en 4 zorgen voor een stevige basis om zich te ontwikkelen.
    5. Borging

Een mooi bijeenkomend voordeel is, als je een trainingsprogramma voor het team afneemt, dat de teamleden die het nodig hebben (bijvoorbeeld de uitstellers/die veel spanning ervaren etc.), een extra zelfvertrouwen IEMT boost ontvangen (=1 op 1).
Lees de reviews van Tim, Dionne en Pascalle, zij hebben deze IEMT boost ook ontvangen.

 

Contact opnemen

Jouw team naar een hoger niveau? Neem via deze button contact op!