Gespreksvaardigheden
Goede communicatie gaat over bewust zijn van hetgeen wat en vooral ook hoe je het zegt, het gaat over details. Al door de kleinste aanpassingen is er vaak meer te bereiken tijdens gesprekken, waardoor een hefboomeffect ontstaat en je uiteindelijk je (persoonlijke) winsten vergroot.
Hoe doe je dat, gesprekken voor je laten werken?
Welke reactie je geeft en welke woorden je hierbij gebruikt, wordt onder andere bepaald door jouw mindset. PiPtraining zorgt voor bewustwording in welke gespreksvaardigheden je al beheerst en welke je nog mag finetunen. Je wordt je bewust van aangeleerde gesprekspatronen en je leert waar nodig nieuwe patronen (die wél voor je werken!).
Een greep uit de gespreksvaardigheden
- Luisteren
- Samenvatten
- (Door)vragen
- Spiegelen
- Non-verbaal
- Structuur
- Houding
- Zien/voelen/horen
- Stemtaal
- Luister jij om te reageren of luister jij om te begrijpen?
- Welke woorden vat jij samen, die gezegd worden of die jij hoort?
- Met welke vragen zorg jij voor een goed ABC van klanten?
- Wat weet jij van spiegelneuronen?
- Wat ‘vertellen’ jouw lichaam, tone of voice en gezicht tijdens een gesprek?
- Wat is de opbouw van jouw gesprek? Wie bepaalt het einddoel?
- Hoe zit of sta jij als je een gesprek hebt en wat doe je met deze info?
- Hoe bewust ben jij van jouw woordgebruik?
- Wanneer praat jij harder of juist zachter, hoger of lager?
Menu