Ik zag heel erg op tegen het bellen met klanten en liep vooral tegen mijn eigen negatieve gedachten aan. Die maakten het groter en enger als dat het eigenlijk zou zijn. Via mijn teamleider kwamen we bij het programma Zeker in Gesprek van Mayke Heitling uit. Het deed mij heel erg goed, ik heb er ontzettend veel aan gehad en van geleerd.
De eerste online sessie was een IEMT sessie en dat zorgde meteen voor vermindering van mijn angsten voor het bellen. De andere drie online sessies gingen over hoe ik telefoongesprekken op een effectieve manier voer met klanten. Het resultaat was na de eerste sessie al een groot succes en heeft mij geholpen om de berg te verlagen, nu maak ik met gemak, samen met de klanten afspraken, die ze nakomen.
Ik zou het iedereen aanraden die nu nog moeite heeft om klanten te bellen. Nou ja eigenlijk aan iedereen die gesprekken voert met klanten, of je nou wel of geen angsten hebt. Je leert hoe je meer vanuit zekerheid effectieve gesprekken voert. Het bellen voelt voor mij nu nog steeds echt anders, de eerste sessie was voor de zomer. Ik heb er nog veel meer uitgehaald dan alleen bellen. Ook dat ik nu weer met veel meer zelfvertrouwen naar mijn werk toe ga.
Mayke, ik vind je een hele fijne trainer en je geeft me het gevoel dat je mij waardeert wie ik ben. Als ik vastliep en wanneer ik nu nog vragen heb (een paar maanden na deze training), mag ik je nog steeds bellen of appen.